Happiness

zogenaamd anders

Hi

Iets wat me heel erg dwars zit de laatste tijd. Sorry alvast voor deze dramatisch speech, maar ik vind het heel belangrijk dat dit wordt uitgesproken.

Racisme.

Het is overal, maar dan vinden ze het geen ‘racisme’, maar geloof mij zo voelt het echt.

Weet dat dit niet alleen bij donkerkleurige zijn, maar ook bij vele blankere mensen dan ‘normaal’.

Haha.

Normaal.

Hoe ver is het gekomen?

Normaal.

Doe even normaal oké.

Want hier is helemaal niemand normaal!!!

Omdat de meerderheid blank zijn, zijn wij ineens anders?

Hoe kom je erbij?

Weet dat racisme heel dichtbij ligt.

Mensen die mij zwart noemen, noem ik vanaf nu wit.

Alsof je me niet kan zien, omdat ik zo donker ben.

De meeste noemen blanken ook gewoon blanken, en toch niet wit? Of lijkbleek?

Er is een groot verschil tussen zwart en donker, een zeer groot verschil.

En van die mensen die vragen of ik me ook kan verbranden.

Ik ben geen buitenaardse wezen of zo, wat denk je dan wel? We zijn toch hetzelfde.

Kun je eventjes beseffen dat ik raar wordt aangekeken als ik mezelf in smeer met zonnecrème?

Alsof we de slechte kant van de mens zijn, terwijl volgens mij de mens uit Afrika komt. Of heb ik het fout?

Vrouwendagk

ondertussen ben ik al terug van Turkije en daar komt ook iets leuks van 🙂

Geef een reactie

