Happiness

_dan is het te laat_

Ik wil graag iets zeggen wat ik denk en voel.

Maar hoe ik het ook zeg, het blijft vreemd.

Dat je dat al weet.

Als ik dood ben, ben ik dan dood?

Dood zijn klinkt verschrikkelijk en fantastisch tegelijkertijd.

Reminder: Hiermee wil ik niemand aansporen aan zelfmoord/dood!!!!!!!!!!

Als ik dood ben, ga ik veel schrijven. Veel veel schrijven. Schrijven over leven en dood. Schrijven over het leven na de dood. Schrijven over dood na het leven. En misschien zelfs wel schrijven over mijn tweede leven.

een ster die naar me knipoogt en me nooit verlaat
die elke avond aan de hemel staat

Het lijkt me zo fijn om dood te zijn, om je leven op een rustige manier te beëindigen daarboven. Of dat ik teken kan zenden naar familie en vrienden, dat alles oké is.

iedereen zegt dat jij nu in de hemel bent
een betere plek je wordt er vast verwend

Maar ook lijkt het mij verschrikkelijk. Zoveel mensen die voor je betekenen zien lijden of weten dat ze lijden. Het leven missen en het leven is een simpel woord voor zooveeel  dingen,  te veel om op te noemen. Ontelbaar.

iedereen zegt dat jij nu vast geen pijn meer voelt
weet iemand echt wat men daar dan mee bedoelt

Misschien ontmoet ik wel de mensen die ik graag wou leren kennen en overleden zijn. Misschien kom ik wel in een complete nieuw wereld tegen. Misschien weet ik dan pas het geheim van het leven. En wat daarachter zit.

en als ik in mijn bed lig vannacht
en als een nieuwe ster naar me lacht

Zo jammer dat ik het met niemand op aarde kan delen. Of ja, misschien ben ik dan nog op aarde. Je weet nooit hé.

 

xx

Soms wel stukjes van K3 – Wanneer Zie ik jou terug

(faveeee)

2 thoughts on “_dan is het te laat_”

Geef een reactie

