PERSONAL

_Het moet veranderen_

Ik wil niet eens deprisieve artikel. Maar gewoon eens serieus klappen kan ook! Let’s goo!

Ik zit ongeveer al 4 maanden in het middelbaar. En ik weet echt helemaal niet hoe, maar als het over punten gaat heb ik altijd maar echt altijd zelfvertrouwen. Ik weet helemaal niet hoe of vanwaar ik die zelfvertrouwen haal maar ik heb het wel. En dat is eerlijk, helemaal niet goed. En als ik niet heb gestudeerd en wat leerstof probeer binnen te halen in de ochtend, denk ik nog altijd van ‘Het lukt wel’. En dat wil ik helemaal  niet meer. Nu ik voor het eerst mijn examens had, besef ik doe helemaal niet mijn best. Nou, ik ga niet wat ik kan en ik kon nog veel meer leren en studeren. Maar ik deed het niet. Omdat ik er vanuit ging dat alles goed kwam. Volgens mij is dat me vroeger in gedrilt of zo ‘Het komt allemaal goed’. Maar ik moet gewoon kunnen beseffen dat het niet zomaar goed komt, maar ik er wel wat voor moet doen. En met ‘wel wat’ bedoel ik; echt gaan werken. Het zijn mijn allereerste examens, dus ik kan het me net nog vergeven. De nacht van het oudercontact zei ik nog:

“Laat dit een les zijn, maak er geen herhaling van Samantha”

Ik hoop wanneer de volgende examens eraan komen dat ik dit nog eens herlees.

Liefs

X

 

Geef een reactie

